5. I’m Leaving
  6. Hard times
  7. Gypsy Girl
  8. Drifting
  9. Bad Luck
  10. Left Behind

“Undone” is het debuutalbum van The Black Circles, een blues-rockband uit Engeland. Eigenlijk is het een duo bestaande uit Sam Bratley (gitaar en zang), en Martin Saunders (basgitaar en zang). Voor de cd werden ze bijgestaan door Phil Wilson (drums, percussie en zang) die ook de productie van de cd voor zijn rekening nam. Jess Davey (van The Hoax) is van de partij op de Hammond en andere instrumenten met toetsen. Gastzanger op nummers 1,3 & 10 is Cat Fullbrook. In Engeland verscheen de cd reeds in maart, maar nu is dus ook het continent aan de beurt.

Als je van een geslaagd debuut mag spreken, dan is dit er zeker één. Blues – rock, dan weet je dat je muziek met een stevige ritmesectie en gitaren mag verwachten. Wat hier opvalt van de eerste song “One Big Lie” is de erg goede stem van Sam Bratley. Een mengeling van Joe Bonamassa en Walter Trout. En dat is bedoeld als een compliment. De man kan zeer goed overweg met het fretwerk, vooral te beluisteren in de heerlijke slow-blues “Stop Acting This Way”. Het geheel is trouwens een goede mix van uptempo nummers als “She’s Dynamite” en “Gispy Girl” en trage nummers als “Bad Luck” en “Don’t Mean A Thing”, waarin de fijne klanken van de Hammond van Jess Davey te horen zijn. Buitenbeentje in het geheel is “Drifting”, een akoestisch nummer, dat naast het rustige gitaarspel ten volle de uitzonderlijke stem van Sam Bratley in de schijnwerpers zet.

De Engelse blues-bladen zijn allen lovend en voorspellen de band een grote toekomst vooral omdat ze live nog beter uit de voeten kunnen. Ik kijk ernaar uit om hen in de Benelux aan het werk te zien. (JePe)