5. Blue Night

6. Shine A Light On Me

7. Give Me A Minute

8. Crying Won’t Help You

9. Falling Down Like Rain

10. I Can’t Make You Love Me

Cannie Lush is bij ons misschien minder bekend, maar ze is een grote “madam” in het Verenigd Koninkrijk. Zoals zovelen begon ze al te zingen toen ze 5 jaar oud was in kerk - en andere koren. Ze moest eerst de liefde van haar leven tegenkomen, Terry Harris (bassist van beroep), die haar aanmoedigde om het toch eens te proberen als zangeres. Haar eerste optreden was een succes en ze besloot dan maar om door te gaan. Gelukkig voor ons, en zeker niet zonder succes. Connie won niet minder dan 5 keer de “Award for best female singer” bij onze vrienden over het kanaal. Zij is dan ook een vocalist puur sang. Dit gezegd zijnde staat ze al meer dan twintig jaar in het vak. Ze besloot haar vaste band, waar trouwens Terry ook deel van uit maakte, vaarwel te zeggen en een nieuw hoofdstuk te beginnen. Nieuwe muzikanten, Steve Wright aan de gitaar en orgel, drummer en percussionist Roy Martin en natuurlijk Terry Harris op de basgitaar. Steve Wright heeft ook de productie voor zijn rekening genomen, en heeft ook één nummer geschreven. Er staat één cover op de cd nl. “I Can’t Make You Love Me”, twee nummers zijn door Connie geschreven en de rest door de band.

“Renaissance” is het resultaat van al dat noeste werk, en het is een goed werkstuk geworden. De teksten gaan allemaal over “liefde” of liefdesverdriet eigenlijk. De opener “Lonely Boy” is zeer sterk met alleen een akoestische gitaar van Steve en de stem van Connie. Het verhaal van een eenzame jongen die wacht op de (trein) ware liefde: “There’s a lonely boy waitin’ for a train” maar voegt ze er aan toe “I can’t help this lonely boy”. En dat het niet altijd de andere partij is die in de fout gaat krijgen we te horen in het catchy “Blame It All On Me”. Connie haar stem doet mij denken aan Beth Hart. Even soulvol, gevoelig maar ook vurig zoals in “Shine A Light On Me”. Muzikaal past het plaatje perfect: Steve legt bij wijze van spreken evenveel gevoel is zijn gitaarspel als Connie in haar stem. Nooit te luid, nooit te lang, maar altijd in functie van de song.

Kortom, dit is een cd om je neer te vlijen in de zetel, en hoe meer je luistert, hoe meer je je eigen leven de revue ziet passeren. Al deze emoties en situaties zijn we zelf ook wel ergens tegengekomen in ons leven. (JePe)