8. C.M.C.

9. Roomful of Blues

10. Magic

11. Something You Got

12. Fine A'tire

13. Spoda Be

Paul Gabriel gaat al enkele (lees vele) jaren mee. Dat niemand minder dan Duke Robillard zijn cd produced, vindt zijn oorpsrong in het verleden. Toen Paul nog een jonge gitarist was (1968) zag hij een optreden van Roomful of Blues met Duke als gitarist. Later mocht Paul en zijn band enkele voorprgramma's verzorgen van Roomful of Blues en het is daar dat hij begon met tips en vragen aan the Duke om zijn gitaarspel te verbeteren. Ondertussen waren het echte vrienden geworden en was the Duke de ideale leermeester voor Paul. De stijl van toen kan je bij momenten terugvinden in de muziek van Paul. Naast een goede gitaarspeler is hij ook een goede tekstschrijver. Elf van de 13 songs zijn van zijn hand. De stijlen variëren van R&B, over Jazz naar Blues. Paul wordt uiteraard ook muzikaal bijgestaan door Duke Robillard en nog andere grootheden als Mark Naftalin, Bruce Bears en Steve Pastir. Ook de Roomful of Blues Horns niet vergeten. Nummers die zeker het vernoemen waard zijn, zijn “Ride, Ride, Ride” en “Roomful of Blues” de twee meest bluesy nummers op de cd. Lounge en jazzy klanken krijg je in de instrumentale nummers “328 Chauncy Street” en “C.M.C”. Vele van de gebruikte instrumenten hebben al een mooi verleden, zo ook de Hammond B3 van Larry “Buzzy” Fallstrom, één van de vaste bandleden. De gitaar wordt mooi en goed aangevuld door deze B3 Hammond. De teksten zijn zeker de moeite. Dus kan je concluderen dat deze cd een goede aanrader is. Hoe meer je luistert, hoe je hem gaat appreciëren. (JePe)